هیبت
هیبتفریدون پوررضا

حمایت از موسیقی نواحی از سیاست‌های محوری دفتر موسیقی است

محمد الهیاری با مدیران جشنواره موسیقی جوان، جشنواره موسیقی کلاسیک تهران، جشنواره بین المللی موسیقی معاصر تهران و سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست هومان اسعدی، دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان با مدیرکل دفتر موسیقی درباره برگزاری دوره‌های قبل جشنواره، حضور استادان و هنرمندان شاخص در داوری، حمایت دفتر موسیقی از این فرایند هنری و ضرورت برنامه ریزی برای حضور برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان به حوزه تولید و فعالیت‌های حرفه‌ای موسیقی گفتگو شد.

در نشست دست اندرکاران جشنواره موسیقی کلاسیک تهران با مدیرکل دفتر موسیقی نیز، دست اندرکاران جشنواره گزارشی از برگزاری دو دوره قبلی و رویکرد جشنواره در پاسداشت موسیقی ایران بیان کردند. همچنین در این نشست درباره راهکارهای ممکن برای استمرار جشنواره و ضرورت توجه بیش از پیش به موسیقی ایران و پاسداشت استادان موسیقی مباحثی مطرح شد.

در نشست دست اندرکاران جشنواره بین المللی موسیقی معاصر تهران با الهیاری نیز گزارشی از برگزاری سه دوره جشنواره بین المللی موسیقی معاصر تهران و برنامه ریزی برای چهارمین دوره این جشنواره از سوی برگزارکنندگان بیان و درخواست حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هماهنگی ورود میهمانان خارجی جشنواره مطرح شد. محمد اله یاری، مدیرکل دفتر موسیقی در این دیدار بر حمایت از هنرمندان ارزشمند موسیقی و اعتلای آن تاکید کرد.

جلسه برنامه ریزی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور احمد صدری دبیر جشنواره و علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران جشنواره برگزار شد. احمد صدری دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در این جلسه گزارشی از اقدامات برای برگزاری مطلوب این دوره جشنواره بیان کرد.

علی ثابت نیا نیز درباره تمهیدات و برنامه‌های اجرایی جشنواره در زمینه‌های اطلاع رسانی و تبلیغات، امور اجرایی و … بیان کرد.

مدیرکل دفتر موسیقی در این جلسه با تاکید بر تقویت بخش‌های مختلف جشنواره و پاسداشت پیشکسوتان موسیقی نواحی کشور گفت: حمایت از موسیقی نواحی به عنوان یکی از سیاست‌های محوری دفتر موسیقی ضرورت دارد.