هیبت
هیبتفریدون پوررضا

انتشار جدول مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

جدول مرحله ملی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که قرار است، دی‌ماه امسال در تهران و به میزبانی تالار رودکی برگزار شود، منتشر شد.

به گزارش ستاد خبری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، تالار رودکی از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه هر شب از ساعت 18 میزبان اجرای صحنه‌ای هنرمندان موسیقی نواحی ایران در چهار بخش خواهد بود و ۱۹ دی‌ماه نیز آیین اختتامیه این رویداد ملی برگزار خواهد شد.
بر این اساس، شنبه ۱۶ دی‌ماه حسینعلی سعادتی‌راد (کرنا و نقاره ـ قشقایی)، باسم حمادی، حمید هواشمی (گروه‌نوازی ـ عربی هورنشینی)، شفیع خالدی کیمنه‌ای (کردی هورامی(سیاچمانه))، ‌ رحمان اولام (مکریانی ـ کردی)، ایرج خداوردی (عاشیقی ـ آذربایجانی)، رمضان غلام‌ مندنی ابوصخر (موسیقی خلیجی فن‌صوت ـ کویت)، خدیجه رَزداری (نی ـ گیلکی) و ‌عادل کمالی (تنبورنوازی ـ کردی) در قالب اولین شب جشنواره روی صحنه خواهند رفت.
یکشنبه، ‌۱۷ دی‌ماه پولاد قهرمانان، مصطفی خرم‌دل (نی‌انبان ـ‌آبادان)، سعدی صادقی (گروه‌نوازی ـ مازنی)، ‌محمد باجلاوند (کمانچه و ضرب ـ لری)، آیت قنبری (عاشیقی ـ آذربایجانی)، ابراهیم جرجانی (گوه‌نوازی ـ ترکمنی)، اعظم جوانبخت (دوتار ـ قوچان)، ناخدا ستوده (شروه‌خوانی ـ بوشهر) و مجید پاکدل (نی جفتی ـ بوشهر) در قالب دومین شب جشنواره روی صحنه خواهند رفت.
دوشنبه، ۱۸ دی‌ماه نامخاص صیادی (سرنا و دهل ـ کردی)، عبدالعزیز احمدی (آواز و دوتار ـ تربت جام)، مرتضی کریمی (عود ـ هرمزگان)، علی محولاتی (دوتار ـ کاشمر)، هوشنگ کردستانی (گروه‌نوازی ـ کرمان)، عبدقلی شهبازی و روزه عباسی (آواز و نی ـ بلال‌خوانی بختیاری) و احمد الوان یوسف، عمر عبدالکریم حمید (موسیقی ریفی ـ عراق) در قالب سومین شب جشنواره روی صحنه خواهند رفت.
این در حالی است که بخش پژوهشی جشنواره نیز هر روز ساعت ۱۶ در همین تالار برگزار خواهد شد. روز اول محمدعلی مرآتی (دبیر جشنواره) سخنرانی خود را با عنوان «تحلیل شناختی در موسیقی نواحی ایران؛ موسیقی قومی،‌ فراقومیتی یا شبه کلاسیک» ارائه خواهد داد. محمدرضا آزاده‌فر، روز دوم جشنواره سخنرانی خود را با عنوان «رویکردهای نوین در مطالعات اتنوموزیکولوژی ایران» و سیدحسین میثمی سخنرانی خود را با عنوان «تحولات موسیقی مناطق ایران از منظر مردمی و هنری؛‌ مطالعه موردی خراسان» در روز سوم ارائه خواهند داد.
حضور در نشست‌های پژوهشی و اجراهای صحنه‌ای برای عموم علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام