هیبت
هیبتفریدون پوررضا

انتشار جدول منطقه ۲ اجراهای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی

جدول اجراهای منطقه ۲ شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که قرار است به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شود، ‌منتشر شد.

به گزارش ستاد خبری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، شهرکرد از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ تیرماه در سالن بزرگ فرهنگسرای ارشاد، دومین میزبان این رویداد هنری خواهد بود که قرار است هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ پذیرای هنرمندان و عموم علاقمندان باشد.

غلامشاه قنبری (نی و آواز چهارمحال و بختیاری)، کوروش اسدپور (شاهنامه‌خوانی چهارمحال و بختیاری)، مجید پاکدل و عبدالرحیم کرمی (نی‌جفتی و شروه‌خوانی بوشهر) و ناخدا ستوده (چاووشی‌خوانی بوشهر) در نخستین شب و در تاریخ ۱۰ تیرماه روی صحنه خواهند رفت.

نصرت و علی چراغی (کرنا و دهل بوشهر)، بهرام مهربخش (نی‌انبان خوزستان)، عبدقلی شهبازی و روزه عباسی (نی و آواز اصفهان) و باسم حمادی (ریف؛ موسیقی روستایی اعراب خوزستان) در دومین شب از جشنواره در ۱۱ تیرماه اجرا خواهند داشت.

رشید شعبانیان و کیانوش گودرزی (کرنا و نقاره خوزستان)، سهراب شفیعی و ایرج موسویان (آوازهای محلی کهگیلویه و بویراحمد) و حسینعلی سعادتی‌راد (کرنا و دهل فارس) ۱۲ تیرماه و در سومین شب جشنواره موسیقی نواحی ایران روی صحنه خواهند رفت.

این در حالی است که بخش پژوهش، هر روز از ساعت ۱۰ صبح طبق روال هر ساله جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار و با موضوعات «کهگیلویه و بویراحمد (شاهنامه‌خوانی)» توسط جواد بشارتی،‌ «فلک‌نازخوانی» توسط فرامرز منصوری و کیخسرو پورطاهری، «تحلیل و بررسی موسیقی عرب خوزستان» توسط محمود مشهودی، «کارگاه نی‌انبان» توسط حماسه حق‌پرست و «بررسی رپرتوارهای موسیقی قشقایی با نگاهی تطبیقی به موسیقی اقوام مهاجر» توسط دامون شش‌بلوکی ارائه خواهد شد.

بخش منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، در دو بخش «نشست‌های پژوهشی» و «اجراهای صحنه‌ای» به دبیری دکتر محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به‌ همت دفترموسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی، طی روزهای ششم الی بیست و سوم تیر ماه به میزبانی ۵ استان گلستان(۶ الی ۸ تیر)، چهارمحال و بختیاری(۱۰ تا ۱۲ تیر)، آذربایجان شرقی(۱۴ تا ۱۶ تیر)، کرمانشاه(۱۷ تا ۱۹ تیر) و کرمان (۲۱ تا ۲۳ تیر) در حال برگزاری است.