هیبت
هیبتفریدون پوررضا

جلسه ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد

در ابتدای این جلسه امیر اخلاقی، رئیس پیشین انجمن موسیقی استان، گزارشی از روند برپایی این جشنواره در سال گذشته ارائه کرد.

در ادامه سورج یاسایی، رئیس انجمن موسیقی استان در خصوص رویکرد انجمن در برپایی دوره دوازدهم این جشنواره سخن گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت های استان در برپایی جشنواره ای با ابعاد ملی گفت: با آغوش باز پذیرای پیشنهاد ها و انتقادهای اهالی موسیقی استان هستیم.

محمدرضا علیزاده، در جلسه ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در سطح ملی و بین المللی اتفاقات تاثیر گذاری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری هستند، بنابراین برای برپایی هر چه باشکوهتر دوازدهمین جشنواره از تمامی ظرفیت های استان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: حضور استاندار در جلسات شورای سیاست گذاری باعث شده که استاندار و معاونان استانداری، شخصا” روند برگزاری جشنواره را رصد کنند که این امر باعث ایجاد نگاه مثبت و باعث دلگرمی دست اندرکاران جشنواره در استان شده است.

علیزاده افزود: رویکرد ما این بوده و بر آن تاکید داریم که در برگزاری این جشنواره از ظرفیت های جامعه هنری و به ویژه جامعه موسیقی استان کرمان استفاده کنیم، ضمن این  با آغوش باز از انتقادهای اهالی فرهنگ و هنر در این زمینه استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: هنرمندان رشته موسیقی با همیاری، همراهی و ارائه پیشنهادها و نقدهایشان این حرکت ملی را کمک نمایند.

احمد صدری، دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ضمن اشاره به رویکردهای این دوره از جشنواره گفت: این دوره از جشنواره “مضمون” محور است و تلاش ما این است که از همه اقوام ایران نمایندگانی در بخش اصلی جشنواره حضور داشته باشند.وی که در جلسه ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان سخن می گفت، با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره افزود: جشنواره دوازدهم موسیقی نواحی ایران در چند بخش موسیقایی و پیرا موسیقایی بر پا خواهد شد.

صدری ادامه داد: بخش های جنبی، اجرای پیشکسوتان، اجرای جوانان، اجرای خاندان های هنر از جمله بخش های موسیقیایی جشنواره هستند.

در بخش جنبی نفرات برگزیده جشنواره های موسیقی استانی از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به جشنواره معرفی می شوندو  در بخش اجرای پیشکسوتان نیز تلاش خواهیم کرد تا هنرمندانی که تاکنون به جشنواره نیامدند و کیفیت کار بالایی دارند به جشنواره دعوت کنیم،همچنین در بخش اجرای گروه سنی جوان نیز ، برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در بخش موسیقی نواحی برای اجراهای عمومی دعوت خواهند شد.

صدری همچنین در توضیح بخش خاندان های هنر گفت: در این بخش از هنرمندانی که در یک خانواده حضور دارند، برای حضور و اجرا در جشنواره دعوت خواهند شد، پدربزرگ، پدر، پسر و نوه هنرمند که در یک منطقه هستند روی صحنه حاضر می شوند و هر کدام مقامی می نوازند.

دبیر تخصصی جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: در حال رایزنی هستیم تا در حوزه “ایران فرهنگی” نیز هنرمندانی – به صورت تکنواز_ در معرفی موسیقی منطقه و کشور خودشان حضور داشته باشند.

علی ثابت نیا، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز تفاوت برگزاری یک جشنواره “خوب” با یک جشنواره “عالی” را دقت در جزییات ، تبلیغات و اطلاع رسانی ، اسکان و پذیرایی اجراهای هنرمندان دانست و گفت که هر چه دقت در این جزییات بیشتر باشد ، کیفیت برپایی یک جشنواره نیز بالاتر است.

همچنین ثابت نیا، در سخنانی گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران، جشنواره ای مهم و اثرگذار است.

در این جلسه همچنین در خصوص نحوه اطلاع رسانی، تهیه پوستر، جلب و جذب حمایت های استانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران آبان ماه سال جاری به میزبانی استان کرمان و با حضور هنرمندانی از سراسر ایران برگزار خواهد شد.